Razón social: Atende Servicios integrados, S.L.
CIF: B-98751472
Avda. República Argentina 21-B, 3ª planta, oficina 9 41011 SEVILLA
Teléfono: 954 18 67 00
Contacto Delegado de Protección de datos (DPD): rgpd-atende@atende.es
Los datos serán tratados con la finalidad de gestionar las informaciones relativas a la comisión de irregularidades o infracciones penales y administrativas graves o muy graves o actos contrarios a la ética, la legalidad o las normas corporativas de la Compañía y llevar a cabo las actuaciones necesarias para la investigación de los hechos denunciados, incluidas, en su caso, las medidas disciplinarias o legales que pudieran corresponder.
Los datos serán tratados aplicando la más estricta confidencialidad y no serán utilizados para una finalidad distinta de la indicada. En particular, en caso de identificación, se garantizará la confidencialidad de la persona que hubiera puesto los hechos en conocimiento de la Compañía.
La base jurídica del tratamiento es el cumplimiento de la obligación legal de la Compañía conforme a la Ley 2/2023, de 20 de febrero, reguladora de la protección de las personas que informen sobre infracciones normativas y de lucha contra la corrupción.
El tratamiento de sus datos personales es estrictamente necesario para gestionar el canal Ético y dar cumplimiento a las mencionadas obligaciones legales.
Los datos que sean objeto de tratamiento se conservarán en el sistema de información durante el tiempo imprescindible para decidir sobre la procedencia de iniciar una investigación sobre los hechos informados, así como para evidenciar el correcto funcionamiento del sistema.
No obstante, se atenderá en todo caso a los plazos dispuestos en la Ley 2/2023, de 20 de febrero, reguladora de la protección de las personas que informen sobre infracciones normativas y de lucha contra la corrupción.
Sus datos serán tratados por nuestro proveedor, Navex Global, como gestores del Canal.
Tenga en cuenta que Navex Global puede llevar a cabo otros tratamientos respecto de sus datos personales en calidad de Responsable de tratamiento y conforme su propia política de privacidad. La Compañía no asume ninguna responsabilidad respecto los tratamientos de sus datos personales que este proveedor pueda llevar a cabo para finalidades propias.
Adicionalmente, los datos podrían comunicarse a otros destinatarios cuando resulte necesario en el marco de la investigación de unos hechos concretos, tales como investigadores / detectives privados y asesores externos, así como a abogados y procuradores para la tramitación de los procedimientos sancionadores o penales que, en su caso, procedan.
Los datos también podrán ser comunicados al Ministerio Fiscal, fuerzas y cuerpos de seguridad, así como a autoridades judiciales y/o administrativas cuando resulte pertinente y/o necesario.
Puede solicitar a la Compañía confirmación sobre si sus datos personales están siendo tratados en el marco de la gestión del Canal ético y, en caso afirmativo, acceder y solicitar una copia de los mismos. Asimismo, puede solicitar la rectificación de los datos inexactos o, en su caso, solicitar su supresión cuando, entre otros motivos, los datos ya no sean necesarios para los fines para los que se recogieron.
Tenga en cuenta que en todo caso se excluirá del derecho de acceso la identidad de cualquier persona informante u otros terceros implicados. También podrá limitarse el ejercicio del derecho de acceso cuando pueda poner en peligro o incidir, directa o indirectamente, en el curso de una investigación.
En caso de que la persona a la que se refieran los hechos relatados en la comunicación o a la que se refiera la revelación pública ejerciese el derecho de oposición, se presumirá que, salvo prueba en contrario, existen motivos legítimos imperiosos que legitiman el tratamiento de sus datos personales.
Para ejercitar los citados derechos, deberá dirigir una comunicación escrita o electrónica las direcciones de contacto facilitadas en el primer epígrafe de esta política.
Por último, se le informa de su derecho a presentar una reclamación ante la Agencia Española de Protección de Datos.
Atende Declaración de accesibilidad
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to